🎓 Tutorial: Πώς να χρησιμοποιήσουμε το ChatGPT για να δημιουργήσουμε εικόνες για εκπαιδευτικούς σκοπούς
📌 Σκοπός
Η δημιουργία ενός ψηφιακού καρτούν ήρωα, εμπνευσμένου από πραγματικά αρχαιολογικά ευρήματα (όπως αγάλματα), με σκοπό να λειτουργήσει ως εικονικός παρουσιαστής και αφηγητής σε βίντεο ή ψηφιακές παρουσιάσεις για τους μαθητές.
🧰 Βήμα-βήμα η διαδικασία με χρήση του ChatGPT
1. Βρίσκουμε μια κατάλληλη εικόνα (φωτογραφία αγάλματος)
Μπορεί να προέρχεται από ένα μουσείο ή μια ιστοσελίδα πολιτιστικού περιεχομένου. Σκοπός είναι να εμπνευστούμε από ένα άγαλμα με εκφραστικά χαρακτηριστικά.
π.χ. «Το προσφυγάκι». Άγαλμα μικρού παιδιού με σκυλάκι στην αγκαλιά. Από τη Νύσα της Μικράς Ασίας (1ος αι. π.Χ.). Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα.
2. Ανεβάζουμε την εικόνα στο ChatGPT (με ενεργή δυνατότητα εικόνας)Στο ChatGPT Plus (με GPT-4), μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επιλογή για ανάλυση εικόνας και να ζητήσουμε να δημιουργηθεί ένας ψηφιακός, καρτουνίστικος ήρωας, εμπνευσμένος από αυτή. Δίνουμε συγκεκριμένες οδηγίεςΖητάμε να:
ΠΡΟΤΡΟΠΗ:
Ζητάμε να:
- Κατεβάζουμε την τελική εικόνα
Η εικόνα παράγεται από το ChatGPT και είναι έτοιμη προς χρήση σε παρουσιάσεις, βίντεο, e-class ή ασκήσεις.
ΠΡΟΤΡΟΠΗ:
Η εικόνα παράγεται από το ChatGPT και είναι έτοιμη προς χρήση σε παρουσιάσεις, βίντεο, e-class ή ασκήσεις.
ΠΡΟΤΡΟΠΗ:
🎯 Παιδαγωγικοί λόγοι δημιουργίας
-
Προσωποποίηση της γνώσης: Τα παιδιά συνδέονται συναισθηματικά με έναν χαρακτήρα.
-
Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ο ήρωας "γεννιέται" από ένα πραγματικό πολιτιστικό εύρημα.
-
Κίνητρο και εμπλοκή: Αυξάνεται το ενδιαφέρον τους μέσα από σύγχρονα, διαδραστικά μέσα.
-
Ψηφιακές δεξιότητες: Γίνεται έμμεση εξοικείωση με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα οφέλη της.
Προσωποποίηση της γνώσης: Τα παιδιά συνδέονται συναισθηματικά με έναν χαρακτήρα.
Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ο ήρωας "γεννιέται" από ένα πραγματικό πολιτιστικό εύρημα.
Κίνητρο και εμπλοκή: Αυξάνεται το ενδιαφέρον τους μέσα από σύγχρονα, διαδραστικά μέσα.
Ψηφιακές δεξιότητες: Γίνεται έμμεση εξοικείωση με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα οφέλη της.
💡 Ιδέες Αξιοποίησης
-
📽 Αφηγητής σε εκπαιδευτικά βίντεο, όπως η Ενότητα 16 «Μουσεία» του μαθήματος Γλώσσας Στ’ Δημοτικού.
-
🖼 Ξεναγός σε εικονικά μουσεία ή πολιτιστικά projects.
-
📚 Οδηγός σε παρουσιάσεις Ιστορίας ή Μελέτης Περιβάλλοντος.
-
🎮 Συμμετοχή σε διαδραστικά κουίζ ή escape rooms.
-
🎙 Ψηφιακός παρουσιαστής σε podcast ή slideshows που δημιουργούν οι μαθητές.
Τελικό αποτέλεσμα με Vidnoz & Canva!
📽 Αφηγητής σε εκπαιδευτικά βίντεο, όπως η Ενότητα 16 «Μουσεία» του μαθήματος Γλώσσας Στ’ Δημοτικού.
🖼 Ξεναγός σε εικονικά μουσεία ή πολιτιστικά projects.
📚 Οδηγός σε παρουσιάσεις Ιστορίας ή Μελέτης Περιβάλλοντος.
🎮 Συμμετοχή σε διαδραστικά κουίζ ή escape rooms.
🎙 Ψηφιακός παρουσιαστής σε podcast ή slideshows που δημιουργούν οι μαθητές.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου